Pięć najważniejszych korzyści wynikających z wykorzystywania analityki lokalizacyjnej na rynku nieruchomości

Pięć najważniejszych korzyści wynikających z wykorzystywania analityki lokalizacyjnej na rynku nieruchomości

Wszyscy wciąż słyszymy powtarzane jak mantra: lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja. Ale te firmy, które odnoszą największe sukcesy, dobrze rozumieją, że korzyści płyną rzeczywiście z lokalizacji, dokładnej charakterystyki nieruchomości i opracowanego właściwego harmonogramu działań.

Specjaliści zajmujący się nieruchomościami wiedzą, gdzie jest zlokalizowana konkretna nieruchomość i co się wokół niej dzieje. Ale czy czerpią z tej wiedzy wszystko, co możliwe? Co by było gdyby mogli wykorzystać znajomość lokalizacji, aby zrozumieć:

  • jakie czynniki prowadzą do udanego rozwoju i dlaczego,
  • jak przygotować portfel ofert na rynek globalny, krajowy i lokalny.

Analityka lokalizacyjna integruje dynamiczne, interaktywne mapy, wyszukaną analitykę przestrzenną i wiele innych danych uzupełniających, wspomagając podniesienie efektywności działania i gotowości firmy do usprawnienia biznesu. Niezwykle istotne jest również to, że wszystkie powyższe mogą być wykorzystywane z typowym oprogramowaniem biurowym i biznesowym, dzięki czemu możesz wciąż korzystać ze znanych narzędzi i procedur.

A oto pięć kluczowych korzyści, dzięki którym na analitykę biznesową przestano patrzeć jak na ciekawostkę, a zaczęto ją postrzegać jako istotne narzędzie wspomagające podejmowanie decyzji i prowadzenie biznesu:

1. Poprawa wyników finansowych

Odkryj, gdzie możesz zwiększyć zyski i wyniki finansowe identyfikując luki na rynku, nieruchomości inwestycyjne i nieefektywnie wykorzystane aktywa. Dowiedz się, jaki wpływ na zyski i wyniki mają konkurencyjność, popyt, podaż i demografia.

2. Minimalizowanie ryzyka inwestowania

Podejmuj przemyślane decyzje dotyczącego tego co, kiedy i gdzie inwestować. Poprawiaj realizację i harmonogram działania analizując dane z różnych źródeł w celu określenia ukrytych prawidłowości i pozyskania nowego obrazu sytuacji.

3. Ułatwienie szczegółowej analizy kondycji firmy

Nakładanie informacji z wielu źródeł umożliwia oddzielenie faktów od fikcji i łatwe podzielenie się tymi informacjami z innymi. A co w tym najlepsze? Można ustalić kamienie milowe wynikające z analityki przestrzennej, aby zapewnić działania zgodne z planem, zrozumieć przyczyny potencjalnych opóźnień, przekroczeń, czy odchyleń od planu i usprawnić proces analizowania kondycji firmy.

4. Ułatwienie współpracy w firmie i poza nią

Sprawnie twórz swój obraz korporacyjny i łącz go z wiarygodnymi informacjami branżowymi, rejestrami publicznymi i innymi danymi lokalnymi. Dziel się tą informacją ze współpracownikami, klientami i członkami  społeczności za pośrednictwem gotowych aplikacji i wzorców, działających na smartfonach, tabletach i w twoim komputerze.

5. Wspomaganie działań marketingowych

Uzupełniaj swoje materiały marketingowe lepszymi analizami danych demograficznych i potencjału rynku. Wykorzystuj zdjęcia lotnicze, raporty z wizji lokalnych, mapy ruchu drogowego i wizualizacje 3D, wyróżniając w ten sposób swoją ofertę bez ponoszenia ogromnych kosztów na nowe oprogramowanie i ceniących się konsultantów zewnętrznych.

Czy zainteresował Cię ten materiał?