GIS i analizy lokalizacyjne napędzają biznes

Rozumienie geografii i wykorzystanie informacji o lokalizacji należą do grupy jednych z najstarszych umiejętności człowieka. Dzisiaj analityka lokalizacyjna to połączenie analityki biznesowej i technologii informacyjnej. Mapy pomagają podejmować lepsze decyzje umożliwiając szersze spojrzenie i głębsze rozumienie problemów. Zarówno w pojedynczym wydziale, jak i w całej organizacji analityka lokalizacyjna i GIS oferują nieograniczone możliwości.

Lokalizacja jest istotna dla wszystkich aspektów prowadzenia biznesu, poczynając od podjęcia decyzji, gdzie zlokalizować nowy sklep, po optymalizację łańcucha dostaw lub organizowanie rozwiniętych kampanii marketingowych, aby utrzymać istniejących i zdobyć nowych klientów. Od dziesięcioleci biznes wykorzystywał systemy informacji geograficznej do analizowania, wizualizowania i pomocy w rozumieniu informacji lokalizacyjnych oraz do podejmowania na ich podstawie lepszych decyzji biznesowych. Dzisiaj organizacje mogą wykorzystywać Esri Location Analytics do uzyskiwania głębszego wglądu w aspekty geograficzne w wykorzystywanych przez nie systemach biznesowych, takich jak zarządzanie relacjami z klientami, analityka biznesowa, czy oprogramowanie biurowe.

Dlaczego lokalizacja?

Lokalizacja ma znaczenie. I nie tylko w związku z masowym wykorzystywaniem smartfonów, aplikacji związanych z miejscem, czy gwałtownym rozwojem zbiorów danych typu Big Data, wykorzystujących lokalizację. Lokalizacja ma znaczenie, ponieważ wiąże ze sobą wiele działań biznesowych i pozwala rozwiązywać problemy do tej pory nierozwiązywalne. Umożliwia zadawanie nowych pytań i uzyskiwanie wglądu i lepszego rozumienia problemów dzięki nowemu spojrzeniu na tradycyjne dane takie jak informacje o sprzedaży, kosztach, czynnikach zysku, a także informacje o klientach i ich potrzebach. Lokalizacja jest zawarta w wielu informacjach nowego typu, które są kluczowe dla działań biznesowych prowadzonych w 21. wieku. Są to informacje z mediów społecznościowych, statystyki z aplikacji typu „check-in”, statystyki mobilnego wyszukiwania produktów i usług oraz inwestowania on-line. Także każda oferta i każdy kontakt marketingowy są związane z określonym miejscem. Dzięki tym wszystkim informacjom uzyskujemy bardziej przejrzysty obraz swojego biznesu.

Efektywność handlu detalicznego

Czy chciałbyś wiedzieć, gdzie i dlaczego szybko wyczerpują się zapasy i za chwilę może zabraknąć towaru? Po prostu dodaj lokalizację. Czy chciałbyś lepiej poznać otoczenie konkurencyjne, w którym działasz? Po prostu dodaj lokalizację. Używanie GIS-u i analityki lokalizacyjnej pozwala handlowcom analizować, modelować, oceniać, śledzić i rozumieć rynki z uwzględnieniem lokalizacji. To pozwala utrzymywać zapasy na właściwym poziomie dzięki czemu z jednej strony nie zabraknie ci towaru, a z drugiej – nie będziesz musiał wyprzedawać nadwyżek, co prowadziłoby do obniżania zysków.

Wzmacnianie rynkowej pozycji marki

Platforma ArcGIS umożliwia prowadzenie pogłębionych analiz, ocen i wyboru najlepszych lokalizacji punktów sprzedaży w oparciu o potencjał rynkowy. Dzięki temu możesz optymalizować sieć punktów sprzedaży i maksymalizować sprzedaż w każdym z nich. Jest to kluczowy element osiągania sukcesu w rozwoju i wzroście biznesowej pozycji marki oraz jej znaczenia. 

ASCENA

Łańcuch dostaw przynoszący większe zyski

Dzisiejsze łańcuchy dostaw są globalne i współzależne. Tajfun w Azji może mieć wpływ na twój biznes prowadzony w Europie, podczas gdy wymagania klientów północnoamerykańskich określają twój sposób realizacji produkcji. GIS, analizy lokalizacyjne i usługi integracji danych pomagają pokazać łańcuch dostaw, zredukować ryzyko i lepiej dostosować produkcję do potrzeb.

WERNER

Lokalizacja poprawia analitykę biznesową

Rozwój każdego biznesu wymaga planowania długoterminowego i często ponoszenia znacznych kosztów. Minimalizuj kosztowne błędy i maksymalizuj efektywność swoich placówek lepiej wybierając ich lokalizacje i lepiej planując rynek.

PETCO

Rozwijaj się strategicznie

Poszukiwanie odpowiedniej nieruchomości może zniechęcać, a błędy dużo kosztują. Proces ten wymaga współdziałania, współpracy i komunikowania się pomiędzy różnymi działami, grupami klientów i ekspertami różnych dziedzin. Wykorzystując GIS i analitykę lokalizacyjną firmy zajmujące się obrotem nieruchomościami mogą lepiej wykorzystywać swoje doświadczenia i intuicję prowadząc analizy ilościowe i wiarygodne prognozy efektywności. Dzięki temu można redukować koszty rozwoju i ryzyko usprawniając jednocześnie proces wyboru nowych lokalizacji poprzez szybsze podejmowanie bardziej świadomych decyzji.

PLANET FITNESS

 Tekst opracowany na podstawie materiałów źródłowych Esri Inc.