Mayland z nowym systemem do analiz przestrzennych

Mayland z nowym systemem do analiz przestrzennych

Firma Mayland realizująca projekty developerskie centrów handlowych w Europie Centralnej i Wschodniej wdrożyła rozwiązanie ArcGIS od Esri pozwalające na analizę i wizualizację danych z uwzględnieniem czynnika lokalizacji. System będzie wykorzystywany do wsparcia działań geomarketingowych, oceny atrakcyjności inwestycyjnej terenów oraz do projektowania i zarządzania obiektami w oparciu o analizy przestrzenne.

Fundamentalna rola analiz przestrzennych

Firma od samego początku działalności w Polsce czyli ponad 20 lat wykorzystuje systemy informacji geograficznej (GIS) do opracowywania analiz atrakcyjności inwestycyjnej terenów pod budowę obiektów handlowych. Z czasem rozwiązania zaczęły być wykorzystywane do oceny funkcjonowania już istniejących sklepów i centrów handlowych. Kolejnym krokiem było wsparcie działań marketingowych w zakresie przygotowania i weryfikacji ich efektywności. Z uwagi na to, że działalność deweloperska jest ściśle powiązana z lokalizacją, systemy tego typu są niezbędnym elementem ekosystemu informatycznego firmy.

„Branża nieruchomości jest naturalnie powiązana z przestrzenią. Projektowanie budynków i aranżacja wnętrz wiąże się z pracą na planach i mapach co sprawia, że wizualizacja fizycznie istniejących elementów jest koniecznością. Jednakże z uwagi na skalę i złożoność budowanych przez nas obiektów szczególnego znaczenia nabierają możliwości analiz przestrzennych i wizualizacji ich wyników” – mówi Andrzej Jarosz, Dyrektor Marketingu i Komunikacji w Mayland.

Dane na widoku

Wraz z rozwojem na rynku polskim Mayland potrzebował sprawdzonego rozwiązania, które nie tylko będzie wpisywało się w dotychczasową działalność firmy ale gwarantowało również dalszy rozwój systemu. Za wyborem rozwiązania od Esri przemawiała łatwość korzystania z usług chmurowych oraz możliwość tworzenia i udostępniania interaktywnych raportów dla klientów dewelopera. Rozwiązanie wspiera działania z obszaru marketingu bezpośredniego i budowy relacji z klientami, zapewniając sprawne zarządzanie dużymi zbiorami danych, ich szybką analizę i wizualizację. W przyszłości Mayland planuje wykorzystać możliwości analiz przestrzennych do projektowania i zarządzania obiektami, czyli tak zwanego Building Information Management.

„W naszych centrach handlowych z powodzeniem wdrażamy rozwiązania indoor location do monitorowania obiektów i odwiedzających osób. W związku z tym rośnie zapotrzebowanie na wykorzystanie rozwiązań GIS do opisywania, modelowania i analizowania wszystkich elementów nie tylko na zewnątrz, ale także w wewnątrz budynków” – dodaje Andrzej Jarosz.

Systemy informacji geograficznej (GIS) projektowane są w celu wiązania rozmaitych danych przestrzennych i opisowych, pochodzących z różnych źródeł. Taka również będzie rola rozwiązania Esri w Mayland, jako integratora danych deweloperskich, prawnych, projektowych, marketingowych i powiązanych z zarządzaniem nieruchomościami. Szczególny nacisk będzie położony na łączenie danych z systemów CAD wraz z transformacją rysunków na model obiektowy, pozwalający na analizę treści i wyciąganie wniosków.

„Zaletą nowoczesnych systemów do analiz przestrzennych jest ich przystępność dla osób, które nie mają specjalistycznej wiedzy w obszarze obsługi programów analitycznych. Tworzenie scenariuszy i interpretacja danych pozwala m.in. na analizowanie przepływu osób w centrum handlowym czy mierzenie liczby wejść do poszczególnych sklepów” – mówi Weronika Kuna, odpowiedzialna za rozwój rynku biznesowego w Esri Polska.

Czy zainteresował Cię ten materiał?