Nie wiesz, co możesz zrobić w Story Maps? cz. 1

Nie wiesz, co możesz zrobić w Story Maps? cz. 1

Story Maps umożliwiają łączenie wiarygodnych map z tekstem, obrazami i treściami multimedialnymi, a także ułatwiają wykorzystanie potencjału map i geografii do opowiedzenia dowolnej historii. Story Maps mogą być wykorzystywane do wielu różnych celów: do przekonywania do pomysłów i docierania do społeczności, do tworzenia wirtualnych wycieczek, dzienników podróży, do dostarczania informacji publicznych i do wielu innych działań. Wiele przykładów możesz obejrzeć odwiedzając Story Maps Gallery.
Wiele sposobów korzystania ze Story Maps jest oczywistych, ale nie wszystkie. Oto lista interesujących rzeczy, które możesz zrobić dzięki Story Maps, o których wcześniej, być może nie pomyślałeś.

Raporty roczne
Raporty roczne prezentują kompleksowe podsumowania działalności firmy lub organizacji w ciągu ostatniego roku. Raporty roczne mogą obejmować szeroki zakres działań, wiele różnych mediów i mogą być wzbogacane o mapy. Poniższy przykład z Rotary International wykorzystuje Story Map Cascade, aby przedstawić działania i kamienie milowe osiągnięte przez tę organizację w ciągu ostatniego roku.

rys 1

Z kolei roczny raport przygotowany przez Conserve Wildlife Foundation z New Jersey wykorzystuje Story Map Journal.

rys 2

Przedstawienie firmy lub jej załogi
Przedstawienie swojego personelu klientom firmy lub społeczeństwu pozwala poznać kim jesteście i umożliwia zaprezentowanie umiejętności i osobowości firmy. Poniższy przykład przedstawia zespół krajowy GIS firmy Trust for Public Land. Dowiesz się z niego o każdym z członków zespołu – skąd pochodzi, co lubi robić, a także jakie są jego role i obowiązki. W tym przykładzie użyto Story Map Tour.

rys 3

W podobny sposób partner biznesowy Esri Pro-West & Associates korzysta ze Story Map Tour, aby przedstawić swoich pracowników, ich umiejętności i zainteresowania.

Interaktywne CV
Możesz przedstawić się za pomocą Story Maps tworząc interaktywny życiorys. Prezentacja Leilei Duan korzysta ze Story Map Series (z układem menu bocznego), zapewniając przyszłym pracodawcom atrakcyjny sposób nie tylko lepszego poznania Leilei, ale także zapoznania się z jej dokonaniami w GIS-ie za pomocą interaktywnych map.

rys 4

Kolejny przykład GeoResume (GeoCV) wykorzystuje Story Map Journal do przedstawienia osiągnięć i projektów osoby przy użyciu kombinacji multimediów i map. Ponieważ Story Map Journal organizuje informacje w sekcjach, możliwe jest logiczne uporządkowanie ważnych faktów i przykładów.

rys 5

Promocja i marketing
Organizujesz wydarzenie, chcesz przyciągnąć i zachęcić uczestników do udziału w nim? Story Maps to nie tylko możliwość dotarcia do odbiorców, ale także interaktywny sposób na poznanie interesujących miejsc i atrakcji. Dodatkowo, mapa może być osadzona bezpośrednio na stronie wydarzenia.

W tym przykładzie użyto Story Map Shortlist, aby zareklamować festiwal sztuki w pobliżu Paryża.

rys 6

Kolejny przykład wykorzystania Story Map Journal promuje maraton w Filadelfii i zawiera mapy trasy z profilami wysokościowymi.

rys 7

Portfolio projektów lub firm
Story Maps można wykorzystać do prezentacji działań biznesowych lub projektów zrealizowanych przez organizację. W mieście Yountville w Kalifornii wykorzystuje się Story Map Tour, aby pochwalić się planowanymi, aktualnie realizowanymi i proponowanymi projektami rozwojowymi.

rys 8

Nie tylko administracja, ale również prywatne firmy mogą mieć korzyści ze Story Maps. Story Map Tour jest używany przez firmę Bergmann Associates do prezentacji portfolio projektów architektonicznych, inżynieryjnych i planistycznych.

rys 9

Link do części drugiej artykułu.

Czy zainteresował Cię ten materiał?